top of page
timothy-eberly-wnrxQGBhbh8-unsplash.jpg

BÖN OCH FÖRBÖN

"​Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus."
[Fil 4:6-7, SFB98]

VÄLKOMMEN ATT BE MED OSS

Bönen är en stor del av det kristna livet och med det även en stor del av församlingens verksamhet. Hos oss har vi bön i kyrkan på tisdagar klockan 19:00 och även under gudstjänster på söndagar. Till dessa samlingar är du välkommen att deltaga och du kan även sms:a in dina böneämnen.

Sms som kommer in under gudstjänsttid ber vi för i slutet av mötet och övriga böneämnen som blir inskickade ber vi för på tisdagar.

Sms-numret är: 079-32 60 579.

Vi behöver varandra och det finns en oerhörd välsignelse i att få be tillsammans med och för varandra.

"Om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än är, så skall de få det av min Fader i himlen. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." [Matt 18:19-20, SFB98]

FÖRBÖN

I samband med våra gudstjänster ger vi möjlighet till personlig förbön. Vi vill kunna tjäna våra medmänniskor genom att be för - och samtala med - er.

​​Du kan även använda sms-numret för att sms:a och meddela oss att du skulle vilja ha kontakt med någon i församlingen.

Du kanske har lyssnat på en predikan och känt att Gud har talat till ditt hjärta över något som du vill ha hjälp att be för? Eller har du ett personligt böneämne du vill samtala kring? I så fall kan du sms:a oss och skriva att du vill att vi kontaktar dig.
Skriv även ditt namn och den du vill prata med (om du vill prata med någon speciell).
Därefter kontaktar vi dig.

Det är en speciell tid vi lever i just nu och det kan finnas många frågor och funderingar på vad det är som händer och om det finns något hopp mitt i allt detta. Det kan även vara så att man är rädd eller känner sig ensam.

"Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa." [Joh 14:27, SFB98]

Om du har frågor eller böneämnen; är rädd eller känner dig ensam - hör av dig till oss.
​Vi här i Pingstförsamlingen vill finnas för dig.

Du kan även skicka ett email till: info@arboga.pingst.se

​Gud välsigne dig och kom ihåg att Gud hör bön!

bottom of page